laat je uitdagen!

Veel gestelde vragen

Waarom zou ik mijn kind bij scouting doen, en niet bij een andere vereniging?

Bij scouting is het belangrijkste het goed opgroeien van het kind, hierdoor zou uw kind zich beter in de maatschappij kunnen passen. Bij scouting komen alle verenigingen samen, hierdoor komt uw kind elke week met een ander verhaal thuis wat ze tijdens het programma gedaan hebben. Het kind word socialer, krijgt meer vriendjes, leert samen werken, ontplooit zijn creativiteit en leert zelfstandig te worden.

Mijn kind heeft een beperking, is er toch plaats voor hem/haar bij de scouting?

Er is plaats voor kinderen ongeacht huidskleur, geloof, beperking, of politieke overtuiging, voor sommige met een beperking is scouting juist goed, hierdoor worden ze socialer, rustiger of gaan meer met de groep meedoen. De groepen kunnen samen met de ouders hier extra aandacht aan besteden.

Is scouting alleen vuurtje stoken, en knopen leggen?

Nee, scouting Aarle-Rixtel heeft een zeer divers programma, elke week komen er andere spelvarianten aanbod, natuurlijk komen vuurtje stoken en pionieren enkele keren per jaar aanbod.

Wij hebben niet zoveel geld te besteden, kan mijn zoon/dochter toch bij de scouting?

Ja dit kan, scouting Aarle-Rixtel kan aanspraak doen bij de gemeente voor mensen die minder te besteden hebben, hierdoor kan uw zoon/dochter toch genieten van een leuke jeugd.

Waar kan ik Scouting Aarle-Rixtel vinden?

Scouting Aarle-Rixtel is gevestigd in een blokhut op de Duivenakker 74 te Aarle-Rixtel, achter multifunctioneel centrum de Dreef

Kan mijn zoon/dochter kosteloos een keer komen kijken?

Om een keuze te maken voor een vereniging is het belangrijk dat uw kind zich eerst oriënteert, bij scouting kan uw kind tot 3 keer kosteloos komen kijken bij een speltak, daarna word er een keuze gemaakt of hij of zij bij de scouting wil en wordt de mogelijkheid gegeven om het kind zich in te laten schrijven bij Scouting Aarle-Rixtel.

Is de leiding van een speltak bevoegd om mijn kind op te vangen?

De leiding staat er niet alleen voor, zij hebben een heel team. De meeste uit zo’n team zijn erkend leiding bij Scouting Nederland. Minimaal een leiding binnen een speltak heeft ook een kamperkenning. (Je kunt dit navragen, of naar het ‘insigne’ zoeken op de voorkant van de scoutingblouse)

Wanneer vliegt mijn kind over naar de nieuwe speltak?
Het nieuwe scouting seizoen begint ieder jaar direct na de zomervakantie. Mocht uw kind dan de juiste leeftijd hebben dan vliegt deze over. (Miniscouts: 5 jaar, Welpen: 8 jaar, Scouts: 11 jaar, Explorers: 15 jaar, Roverscouts: 18 jaar, Plusscouts: 21 jaar)