Info

Scouting Aarle-Rixtel is een jeugdvereniging die veel diversiteit kent in het aanbod van activiteiten voor kinderen. Wij bieden kinderen en jongeren een plezierige vrijetijdsbesteding. Samenwerken, avontuur, respect voor elkaar en de leefomgeving, zelfstandigheid en ontplooiing zijn hierbij centrale thema’s.

Ook bied Scouting Aarle-Rixtel uw kinderen, ongeacht huidskleur, geloof, beperking, of politieke overtuiging, een veilige en leerzame speelomgeving. De activiteiten zijn erop gericht dat, naarmate de kinderen ouder worden, de begeleiding afneemt en hun zelfstandigheid toeneemt.

Scouting Aarle-Rixtel zorgt voor een veilige speel en leeromgeving, waarin plaats is voor alle kinderen. Hierin wordt spelenderwijs gewerkt aan een goede ontwikkeling van het kind waarin plaats is om eigen talenten en vaardigheden te ontplooien. In de programma’s wordt gevarieerd tussen sport spel en leerzame activiteiten. Scouting Aarle-Rixtel is geen club waar je alleen maar voetbal, tafeltennis of een andere sport beoefent. Bij scouting doe je alles waardoor het voor onze leden leuk en uitdagend blijft.

SCOUTS

• Samen stappen we met veel plezier op de wereld af, dat verbindt ons onderling.
  • Code en traditie zijn onze basis, de wet en belofte onze waarde.
  • Outdoor staat voor avontuur, een ontdekkingstocht in de natuur.
  • Uitdaging zoeken we in alles om ons zo te ontwikkelen tot zelfstandige scouts.
  • Teamgevoel haalt het beste uit onszelf. Daarom zijn we trots op elkaar.
  • Spel en creativiteit helpen ons de verschillende talenten van scouts te benutten.

Lid worden?

Je kunt vrijblijvend 3x komen kijken bij een speltak, bevalt het je, dan kan je de inschrijfformulieren hier downloaden.

De contributie bedraagt 15,00 euro per maand behalve de maanden Juli en Augustus, exclusief weekenden en zomerkamp.

Wat krijg je als je bij scouting Aarle-Rixtel lid bent.

• Je hebt een leuke en gezellig hobby.
  • Je leert nieuwe vriendjes kennen.
  • Je mag mee doen met speciale activiteiten.
  • Je komt op plaatsen waar je nog nooit bent geweest.
  • Je mag mee op gezellige en spannende kampen en weekenden.
  • Je ontwikkeld verschillende vaardigheden en talenten.
  • Je krijgt een scoutspas, waarmee je op diverse plaatsen korting krijgt.
  • Je krijgt iedere maand een scouts-magazine.