Scouts

Scouts zijn jongens en meisjes van de leeftijd 11 tot en met 15 jaar. Deze gemengde groep, draait elke maandag avond van 7 uur tot 9 uur. In de blokhut van Scouting Aarle-Rixtel.

De Scouts hechten veel waarde aan onderlinge samenwerking. Wanneer je goed samen kunt werken met een groep kun je namelijk veel meer dan dat je alleen kunt. Je moet bijvoorbeeld goed samenwerken om een tent op te zetten en het is natuurlijk veel gezelliger om samen te koken en te eten dan als je dat alleen doet.

Bij de Scouts krijg je het echte Scouting-gevoel. Zo leer je er veel technieken, zoals hakken, pionieren, het maken van een kampvuur en het bouwen van een vlot. Maar je leert er ook koken, iets wat goed van pas komt op het jaarlijkse zomerkamp. Bij de Scouts is er tevens veel ruimte voor sport en spel, iets wat ze het liefst buiten doen als het goed weer is.

Kamp
Op kamp gaan met de Scouts is een echt avontuur: je slaapt een hele week in een tent, je kookt je eigen eten en je zit ’s avonds gezellig met z’n allen bij een lekker kampvuurtje. Normaal gaan de Scouts ergens in een bosrijke omgeving in Nederland op kamp, maar één keer in de vier jaar verruilen ze ons mooie land voor een buitenlandse bestemming. Op die manier komt iedere Scout dus één keer in het buitenland. Op kamp trekken de Scouts er vaak op uit in de omgeving van hun kampterrein om daar allerlei leuke, gezellige, actieve of spannende activiteiten te doen.

Ook zal er ieder jaar een weekend of overnachting plaatsvinden om de kinderen en de leiding elkaar beter te leren kennen en als voorbereiding op het zomerkamp. Wanneer het goed weer is vindt dit weekend meestal ergens buiten plaats, in de winter zijn de weekenden in de blokhut.

Vaak wordt er in het weekend ook nog een leuke activiteit georganiseerd,  eeenmaal per jaar verkopen we bloemen in Aarle-Rixtel, om een extra zakcentje op te halen voor het kamp. Maar de kinderen zijn ook welkom bij een Film Avond, een internationaal communicatie weekend (JOTA JOTI), kerstmis en carnaval of een snerttocht.