Rover Scouts

Deze speltak is momenteel niet actief!

Rover-Scouts zijn jongens en meisjes van de leeftijd 18 tot en met 21 jaar. Deze gemengde groep, draait elke dinsdag avond van half 8 tot half 10. In D’n Den in de blokhut van Scouting Aarle-Rixtel.

Bij de Rover-Scouts is zelfstandigheid en oriënteren voor leiding te worden een belangrijk aspect, de Rover-Scouts hebben geen leiding meer, maar een adviseur. Dus zijzelf bepalen geheel zelf het programma. Daar staat dan wel weer tegen over dat ze het allemaal ook zelf moeten plannen en uitvoeren en rekening moeten houden met veiligheid en verantwoordelijkheid.

Programma’s kunnen zo gek en gaaf zijn als ze zelf kunnen bedenken, ze kunnen gaan sterren kijken, naar het bos, klimmen, met licht spelen, kijken wat je met je pionierkunsten kunt bouwen, films maken, tochten voor andere speltakken uitzetten, keukenprins en prinsesje spelen, programma’s samen voor en met andere speltakken organiseren, noem het maar op het kan allemaal.

Kamp
Elk jaar wordt er in de zomervakantie op kamp/vakantie gegaan om een nieuwe omgeving, natuur of land te ontdekken, deze week is vaak afwijkend in verband met studies en werk. De plaats van het zomerkamp wordt ook door de Rover-Scouts zelf gekozen en voorbereid en is vaak ook wat uitdagender. Ze blijven vaak niet op één terrein maar hikend met de kampeer spullen op de rug of per trein door het land of misschien wel per boot om zo de wereld te verkennen, dat is geheel aan de keuze van de jongeren.

Ook zal er ieder jaar een aantal weekenden en overnachtingen plaatsvinden om leuke activiteiten te ondernemen. De Rover-Scouts, samen met de Explorers en Plus-Scouts doen ieder jaar ook mee met een internationaal communicatie weekend (JOTA JOTI) maar er is ook plaats voor een spel-weekend (lan-party) of een survival weekend.

Vaak wordt er in het weekend ook nog een leuke activiteit georganiseerd, eenmaal per jaar verzorgen de Rover-Scouts het parkeren bij de Aarle-Rixtelse Harley Davidson Meeting, om een extra zakcentje op te halen voor het kamp. Maar de jongeren zijn ook welkom bij een Film Avond, kerstmis en carnaval.