Plus Scouts

Plus-Scouts zijn leden van de leeftijd 21 tot en met 99 jaar. Deze gemengde groep, draait elke 2de donderdag van de maand van 8 uur tot 10 uur. In D’n Den in de blokhut van Scouting Aarle-Rixtel.

De Plus-Scouts zijn leden, die geen vaste functie binnen Scouting hebben, maar wel lid willen blijven of worden van Scouting Aarle-Rixtel. Zij mogen ook vrijwillig meehelpen met activiteiten van de andere speltakken.

De programma’s worden bedacht en verzorgd door de Plus scouts leden. De meeste leden hebben vele jaren scouting ervaring, ook in het ontwikkelen van programma’s. Sleutelwoorden in deze programma’s zijn Avontuurlijk, Actief, Samen, Uitdagend en Vernieuwend. Door samen buiten de kaders te denken zullen er heel veel leuke activiteiten op touw gezet worden.

Ook zal er ieder jaar een aantal weekenden en/of overnachtingen kunnen plaatsvinden om leuke activiteiten te ondernemen. De Plus-Scouts, samen met de Explorers en Rover-Scouts doen ieder jaar ook mee met een internationaal communicatie weekend (JOTA JOTI) maar er is ook plaats voor een spel-weekend (lan-party) of een survival weekend ook organiseren enkele Plus-Scouts ieder jaar een Scarhunt.

Vaak wordt er in het weekend ook nog een leuke activiteit georganiseerd, De Plus-Scouts zijn altijd welkom bij de potgrond- bloemen- en parkeeracties. Maar de leden zijn ook welkom bij een Film Avond, kerstmis, jaarmarkt, een Scarhunt en carnaval en andere activiteiten speciaal voor de leiding.